الحمد لله عظيم المنة، ناصر الدين بأهل السنة، والصلاة والسلام على من بعث بالسيف وجعل رزقه تحت الأسنة، وعلى آله وصحبه ومن تبعهم سَنة بعد سَنة، أما بعد:(منقول).
قسە هەڵبەستن بەناوى سەلەف ـ كە ئەمە یەكێكە لە پیشەى مەدخەلییەكان ـ بەڕاستى تاوانێكى زۆر گەورەیە ، چونكە خەڵكانێك بە دینى تێدەگەن و پێى گومڕا دەبن .
هەرخوا بۆ خۆى دەزانێ تا ئێستا ئەم مەدخەلییانە چەندان درۆ و بوختانیان داوەتە پاڵ مەنهەجى سەلەف و ، ڕۆژانە چەندان هەڵەى گەورە گەورە و ، كردەوەى نا شەرعى و قێزەون ئەنجام دەدەن بەناوى مەنهەجى سەلەف ـ كە مەنهەجى سەلەف لێى بەرییە- بۆیە هەركەسێك خۆى بە دڵسۆزى مەنهەجى سەلەف بزانێ ، بەڕاستى دەبێ بێتە مەیدان و ، بەرەنگارى درۆ و گومانەكانى ئەم مەدخەلییانە ببێتەوە بە بەڵگەى زانستى .
من الدین كشف العیب عن كل كاذب
وعن كل بدعي أتی بالمصائب
ولولا رجال مؤمنون لهدمت
معاقل دین الله من كل جانبئینجا یەكێك لەو گومانانەى مەدخەلییەكان دەیوڕوژێنن ، بریتییە لە قیاسكردنى حاكمە تاغووتەكانى ئەم سەردەمە لەسەر حەجاجى كوڕى یوسفى سەقەفى ، كە بەڕاستى ئەمە ستەمە لە حەجاج دەكرێ و ، (قیاس مع الفوارق)ە ، قیاسكردنى دووشتى زۆر لێكدوور و لێك جوودایە لە چەندان ڕووەوە ، وەكو دواتر باسى دەكەین، وە هەروەها ئەمە جەهلە:
یەكەم : جەهلە بەشەرع .
دووەم :جەهلە بە واقیعى حاكمەكانى ئەم سەردەمە و واقیعى حەجاجیش.
یەكێك لە كێشەكانى ئەم مەدخەلییانە ئەوەیە ئاگایان لەو واقیعە نییە كە تێیدا دەژین ، پشتیان تێكردووە ، بەڵكو ئاگاداربوون لە واقیع بە كات بە فیڕۆدان دەزانن ، بۆیەش گومڕا بوون و خەڵكانێكیشیان گومڕاكردووە .
اقرؤوا التاريخ إذ فيه العبر
ضل قوم ليس يدرون الخبر!
بۆیە ئیمامى ئیبن ولقەیم دەفەرمووێ : ولا یتكمن المفتي ولا الحاكم من الفتوى والحكم بالحق إلإ بنوعین من الفهم :
أحدهما : فهم الواقع والفقە فیه واستنباط علم حقیقة ما وقع بالقرائن والأمارات والعلامات حتى یحیط به علما .
والنوع الثاني : فهم الواجب في الواقع ، وهو فهم حكم الله الذي حكم به في كتابه أو علي لسان رسوله في هذا الواقع ثم یطبق أحدهما على الأخر ....فالعالم من یتوصل بمعرفة الواقع و التفقه فیه إلى معرفة حكم الله ورسوله . (أعلام الموقعین،1/87-88) .
ولما سئل شیخ الإسلام ابن تیمیة عن التتار و حكم قتالهم ، أجاب بقوله:(الحمد لله رب العالمین ، نعم یجب قتال هؤلاء بكتاب الله وسنة رسوله واتفاق أئمة المسلمین ، وهذا مبني على أصلین :
أحدهما : المعرفة بحالهم ،
والثاني : معرفە حكم الله في مثلهم . (مجموع الفتاوى 28/510).ئەوەى لەم دوو ووتەیە وەردەگیرێ ئەوەیە كە موفتى ، یا قازى ناتوانێت فەتوایەكى ڕاست و دروست بدات ، تاوەكو دوو جۆر تێگەیشتنى نەبێت :
1. تێگەیشتن و شارەزابوون لەو واقیعەى حوكمى لەسەر دەدات .
2. بزانێ حوكمى خواى گەورە دەربارەى ئەو جۆرە واقیعە چییە و چۆنە .
حەجاج ئەگەرچى كابرایەكى ستەمكار و خوێن ڕێژ بوو ، بەڵام لە زۆر ڕووەوە جیاوازى هەیە لەگەڵ حاكمەكانى ئەم سەردەمە ، لەوانە :
1-ئەم حاكمانە حوكم بە قورئان ناكەن و ، پشتیان تێكردووە و ، پێى ڕازى نینە ، بەڵكو سووكایەتیش بە حوكمى خوا دەكەن..بەڵام حەجاج حوكمى بە قورئان دەكرد و ، سووكایەتى بە حوكمى خوا نەدەكرد .
2-ئەم حاكمانە شەرعى خوایان گۆڕیوە و ، یاسایەكى دەستكردیان لە جێى داناوە بۆ خۆیان حوكمى پێدەكەن..بەڵام حەجاج هیچ كات هەڵنەستاوەى بە دانانى یاسایەك ، لە جیاتى حوكمى خوا پەیڕەوى بكات .
3-ئەم حاكمانە لە كاتێ كێشەدا حوكم دەبەنەوە لاى یاسا نێو دەوڵەتییەكان ، لاى گەورەكانیان..بەڵام حەجاج ئاوانەبوو ، بەڵكو دژى كافرەكان بوو .
4-ئەم حاكمانە بە هەموو شێوەیەك دۆستایەتى كافرەكان دەكەن و ، دوژمنایەتى موسڵمانان دەكەن..بەڵام حەجاج هەرگیز دۆستایەتى كافرەكانى نەكردووە ، وە كە دژایەتى هەندێ لە موسڵمانانى دەكرد ، ئەوە لەبەر دەستەڵاتەكەى خۆى بوو ، نەك لەبەر دینەكەى ئەوان .
5-ئەم حاكمانە بانگەشە بۆ چەندان دروشم و ڕێبازى كوفرى دەكەن ، وەكو : عەلمانیەت و دیموقڕاتیەت و قەومییەت و ....هتد..بەڵام حەجاج هەرگیز بانگەشەى بۆ شتى وا نەكردووە .
6-ئەم حاكمانە جیهادیان لە كار خستووە ، بەڵكو دژى جیهاد و موجاهیدانن بە هەموو شێوەیەك..بەڵام حەجاج كابرایەك بوو جیهادى دەكرد ، وە لە سەردەمى ئەودا فتوحاتى ئیسلامى گەیشتە وڵاتى هیندستان .
7-ئەم حاكمانە شەو ڕۆژ خەریكى بڵاوكردنەوەى كارى خراپ و بەدڕەوشتى و عاڕەق و ئەو جۆرە بابەتانەن ، ئەو هەموو گوناهو تاوانەیان حەڵاڵ كردووە بۆ خەڵكى..بەڵام حەجاج ڕێگریشى كردووە لەم جۆرە كارانە.
جگە لەمانەش جیاوازى تر زۆرن ، وە ئێمە لەو خاڵانەدا مەبەستمان بەرگریكردن نییە لە حەجاج،نا..نا والله ، بەڵكو تەنها خستنە ڕووى جیاوازییەكان و ، بێ ئاگایى ئەم مەدخەلییانەیە لە واقیع .
ئینجا ئەوەى لێرەدا دەمەوە زیاتر تیشكى بخەمە سەر ، برییتیە لە خاڵێك كە (د.عبداللطیف) باسى دەكات لە دانیشتنێكدا كە موناقەشە دەكات لەگەڵ كەسێك ، كۆمەلێك گومانى سەیر و سەمەرە دەوروژێنێ ، یەكێك لەو گومانانە باسى حەجاج دەكات و دەڵێت : ( ئایا كوشتنى ئەوانە ، ئەوانە كە خەڵكیان كوشتووە ، سەركردەى ئێمە ، ئەو خەڵكانەى ئێمەیان كوشتووە ، تاوانەكەى زیاترە یا حەجاج ، كە كێى كوشت ؟
سعیدى كوڕى جبیر ، سید التابعین ، گەورەى تابعینى كوشت ، چۆن كوشتنێكیش، ئەو هەموو موسڵمانەى كوشت ، تێگەیشتى برا ، ئەو هەموو عالمەى كوشت ، لەگەڵ ئەوەشدا صەحابە مابوون ، صەحابە ، تابعین ، نەیاندە گووت والله كافرە ، نەیان دەگووت كافرە...)!!!
من كان هذا القدر مبلغ علمه
فليستتر بالصمت والكتمانِ
ئەم قسانەى دكتۆر چەند هەڵەو گومان و درۆیەكى تێدایە .
ئەكەم : بەم حاكمە تاغووتانە دەلێت: ((سەركردەى ئێمە!!!)) ، پەنا بە خوا لەوەى تاغووتێكى عەلمانى بە سەركردەى خۆمان بزانین ، بەڕاستى ئەمە كارێكى زۆر ترسناكە و ، هەڵەیەكى زۆر گەورەیە لە ڕووى وەلاء و بەڕائەوە ، بەڵام سەیریش نییە ، چونكە شەو ڕۆژ بە ئاشكرا و ، بەبێ شەرمى بەرگرى لەم تاغووتانە دەكەن و بە وەلى ئەمرى خۆیان دەزانن .
دووەم : كە زیاتر مەبەستى ئێمەیە باسى بكەین ، ئەم (دكتۆرە نەخۆشە !!!) دەڵێت : لە سەردەمى حەجاج ، صەحابە و تابعین مابوون ، نەیاندەگووت والله كافرە ، نەیاندەگووت كافرە . تەكفیر نەكردنى حەجاج بەو گشتێتییە بدرێتە پاڵ تابعییەكان ، لە دوو خاڵ بەدەر نییە :
1-یا ئەوەیە كاكى دكتۆر ئاگاى لە ووتەى زانایانى سەلەف نییە دەربارەى حەجاج ، چونكە چەندان زاناى گەورە گەورە لە سەلەف تەكفیریان كردووە ، وەكو دواتر باسى دەكەین . ئینجا ئەگەر دكتۆر نەزان و بێئاگابێ بە ووتەى سەلەف لەو بابەتەدا ، ئەوەنابێ قسەى تێدا بكات و ، بەبێ عیلم قسە بكات و، بیداتە پاڵ زانایانى سەلەف و ، درۆیان بە دەمەوە بكات .لە كاتێكدا خواى گەورە دەفەرمووێت : ((ولا تقف ما لیس لك بە علم))الإسراء: 36 . واتە:شوێن شتێ مەكەوە و قسەى تێدا مەكە ، كە زانیاریت دەربارەى نییە.
2-یا ئەوەیە دكتۆر ئاگاى لە قسەى ئەو زانایانە هەیە ، كە حەجاجیان تەكفیر كردووە و ، زانیارى پێ هەیە ، بەڵام دەیشارێتەوە و ، نایدركێن، بەڵكو بە پێچەوانەوە ــ بە درۆ و بوختان ـ شتێك دەداتە پاڵیان كەبەو گشتێتییە وانییە .
فإن كنت لا تدري فتلك مصيبة و إن كنت لا تدري فالمصيبة أعظم
تێبینى : بەڵام خۆشەویستان پێش ئەوەى بێمە سەر قسەى ئەو زانایانەى كە حەجاجیان كافر كردووە ، پێم خۆش بوو باسى ئەوە بكەم لەم ڕوونكردنەوەیەدا ئێمە مەبەستمان ئەوە نییە كە تەكفیرى حەجاج بكەین و ، ئەو قەولە تەڕجیج بكەین ، كە دەڵێت حەجاج كافرە ،چونكە ئەمە بابەتێكى خیلافى بووە لە نێوان زانایانى سەلەف ، ئەگەرچى قەولى ڕاجع لەلاى ئەهلى سوننە ئەوەی كە حەجاج كافر نییە ، بەڵكو كەسێكى ستەمكار و خوێن ڕێژبووە و،خۆشیشمان ناوێ،-وەكو ئيمامى ذەهەبى دەفەرمووێ:((نسبه ولا نحبه،بل نبغضه في الله، وله حسنات مغمورة في بحر ذنوبه،وأمره إلى الله)).(سير أعلام النبلاء،3/343).- بەڵام مەبەستمان ئەوەیە كە پەردە لابدەین لەسەر درۆ و نەزانى و گومانى ئەم مورجیئانە .
ئەمەش زاناكان و قسەكانیان دەربارەى حەجاج :
1-هەر ئەو گەورە تابعیەى كە دكتۆر باسى دەكات ، سعیدى كوڕى جبیر تەكفیرى حەجاجى كردووە ، وەكو ئیمامى ئیبن و كەثیر دەفەرمووێ : قال أبوبكر بن خثيمة : ثنا أبو ظفر جعفر بن سليمان عن بسطام بن مسلم عن قتادة قال : قيل لسعيد بن جبير : خرجت على الحجاج ؟ قال إني والله ما خرجت عليه حتى كفر.( البداية والنهاية ، 9/142) وەكو دیارە پرسیاریان لە سعید كردووە دەربارەى دەرچوونەكەى لەسەر حەجاج ، ئەویش فەرموویەتى : سوێند بەخوا خروجم لەسەرى نەكرد هەتاوەكو كافر بوو .
2-هەر ئیمامى ئیبن و كەثیر دەفەرمووێ : قال یحیى بن عیسى الرملي عن الأعمش : اختلفوا في الحجاج فسألوا مجاهدا (إمام التفسیر) فقال : تسألون عن الشیخ الكافر .(البدایة والنهایة ، 9/143). واتە : ئەعمەش دەڵێ : خەڵكى دەربارەى حەجاج ئیختلافیان تێكەوت ، بۆیە پرسیاریان لە ئیمامى موجاهید كرد ، ئەویش فەرمووى : ئایە ئێو پرسیار دەربارەى شەیخێكى كافر دەكەن .
3-قال الإمام أبو بكر بن أبي شيبة : أخبرنا قبيصة عن سفيان عن معمر عن ابن طاوس عن أبيه قال: عجبا لإخواننا من أهل العراق يسمون الحجاج مؤمنا . كتاب الإيمان ، بتحقيق الألباني ، رقم (95) ، (ص39) . واتە : طاوس دەڵێ : سەیرە كە برایانمان لە خەڵكى عێڕاق بە حەجاج دەڵێن ئیماندار.
4-وقال : حدثنا أبو بكر بن عياش عن لأجلح عن الشعبي قال : أشهد أنه مؤمن بالطاغوت كافر باالله ، يعني الحجاج . (كتاب الإيمان ، رقم (97) ، ص(39) . واتە : ئیمامى شەعبى دەڵێ : شایەتى دەدەم كە حەجاج باوەڕى بە تاغووت هەیە و ، بێ باوەڕ بە خوا .
5. وقال : حدثنا وكيع عن سفيان عن منصور عن إبراهيم قال : كفى بمن يشك في أمر الحجاج لحاه الله ـ أي قبحه الله ولعنه.( كتاب الإيمان ، رقم (98)، ص39) . واتە : ئیبڕاهیمى نەخەعى دەڵێ : بەسە بۆ كەسێك كە گومانى هەیە دەربارەى حەجاج ، كە خوا خەشم و قینى لێبگرێ.
ئەو ئەثەرانەش لە كیتابى ئیمانى ابن أبى شیبە دا هاتووە و ،(شێخ ئەلبانیش تەصحیحى كردوون!!!).
وەهەروەها ئیمامى ئیبن و حەجەریش لە باسى ژیانى حەجاجدا دەفەرمووێ : حەجاجى كوڕى یوسفى سەقەفى ... زاذان دەفەرمووێ : حەجاج كەسێك بوو هیچى پێنەمابوو (مفلس بوو) لە دینەكەى . وە طاوسیش دەیفەرموو : سەیرم بەو كەسە دێت كە بە حەجاج دەڵێ ئیماندار. وە كۆمەڵێك لە سەلەف كافریان كردووە ، لەوانە : سەعيدى كوڕى جوبەير و ، نەخەعى و ، موجاهيد و ، عاسمى كوڕى ئەبى نجود و ، شەعبى و ، شەعبى و ، جگە لەوانەش . (تذهیب التهذیب 1/673ــ674). بەڵێ خۆشەویستان ئا ئەوە قسەى ئەو پێشەوا گەورانەى سەلەفە.
جا ئایا (ئەى بەناو سەلەفییەكان) كەس لە زانایانى ترى سەلەف هیچ یەكێك لەو پێشەوایانەى تۆمەتباركرد بە خەواریج،یا تەكفیرى،يان توندڕەو !!!
وە ئایا ئەگەر بێتو ئەم پێشەوا گەورانە ئێستا لەم سەردەمەدا بژیابان ، چیان دەووت دەربارەى ئەم تاغووتانەى كە حوكم بە بەرنامەى خوا ناكەن؟؟؟ بێگومان ئەم زانایانە كە حەجاجیان كافر كرد ، ئەگەر چى نینۆكێكى حەجاج -بەڵكو پێڵاوەكەى-زۆر باشتربوو لەم تاغووتانە، ئەوە بێگومان هیچ كات ڕانەدەوەستان لە تەكفیركردنى ئەم تاغووتانە .
لە كۆتاییدا دەڵێم: بۆمان ئاشكرا بوو كە ئەم مورجیئانە زۆر جار قسە دەدەنە پاڵ سەلەف ، بەڵام ئەوان لێى دوورن .
ئیتر بەسیەتى"عبداللطیف"ى مورجیئە خەڵك گومڕا كردن بەناوى سەلەفییەتەوە!!!
وە باشیش بزانە (ئەى دكتۆرە نەخۆشەكە ) والله بە پشتیوانى خواى گەورە ئێمەى ئەهلى سوننە كۆڵنادەین و بەردەوام دەبین لە وەڵامدانەوەى یەك یەكى درۆ و ، گومانەكانتان ، ئەگەر خوا تەمەنمان درێژ بكات .
وەكو ئەبو هومامى ئەسەریش دەڵێ : لإن أطال الله في العیش لأنقشن شبه الإرجاء والإرجاف بالمناقیش .
یا وەكو كاك حەسەن پشدەرى ووتى : ( بە پشتیوانى خواى گەورە "عبداللطیف"ى مەدخەلى بەردەوام دەبین لە ناساندنتان بە خەڵكى كوردستان و ، موسڵمانان ئاگادار دەكەینەوە كە چ بیدعەیەكتان لەژێر باڵە و ، دەبینە خزمەتكارى بانگەوازى سەلەفییەت و ، دەیپارێزین لە بیدعەچى وەكو ئێوە .
وصلى الله وسلم على من بعث بالسيف،ولم يبعث بالقلم.
فسوف تعلم إذا انجلى الغبار
أفرس تحتك أم حمار
ئامادەكردنى: ئەبووئەنەسى تەوحیدى
سەرچاوەكان :
• إمتاع النظر في كشف شبهات مرجئة العصر ، الشیخ أبو محمد المقدسي .
• الجامع في طلب علم الشریف،الشیخ عبدالقادر عبدالعزیز .
• عقیدة أدعیاء السلفیة ، الشیخ محمد بوالنیت المراكشي .
• الكواكب الدري المنیر ، الشیخ بكر بن عبدالعزیز أبو همام الأثري .
• كتاب الإیمان،الإمام ابن أبي شیبة.
0 التعليقات:
إرسال تعليق