• نوێ

    الأربعاء، 16 سبتمبر 2015

    خاڵه ‌هاوبه‌شه‌كانی نێوان جووله‌كه‌ و شیعه‌....

    "شێخولئیسلام ئیبنوته‌یمییه‌" (ڕه‌حمه‌تی خوای لێ بێت) له‌ كتێبه‌ ناوداره‌كه‌ی خۆیدا به‌ناوی (منهاج السنة النبوية في نقض كلام الشيعة والقدرية) له‌ به‌رگی یه‌كه‌م كۆمه‌ڵێك خاڵی لێكچووی جوانی له‌باره‌ی ئه‌م دووتاقمه‌وه‌ ده‌ستنیشان كردووه‌و هاوكێشه‌یه‌كی زۆر جوانی له‌باره‌ی خاڵه‌ لێكچووه‌كانی جووله‌كه‌و شیعه‌رافیزییه‌كان خستۆته‌ ڕوو،
    باسی كردووه‌ كه‌ چۆن وه‌ك یه‌ك شوێن حه‌زو ئاره‌زووه‌كان كه‌وتوون و چه‌نده‌ پیس و گێلهه‌ڵوێستن. پاشان هه‌ڵساوه‌ نێوان گاوره‌كان و ئه‌وانی هه‌ڵسه‌نگاندووه‌ كه‌ چۆن له‌ڕووی زێده‌ڕه‌وی و جه‌هل و ده‌به‌نگیانه‌وه‌ له‌یه‌ك نزیك بوونه‌.
    یه‌كه‌م كه‌س كه‌ هات شیكاری بۆكردن و به‌ ئه‌هلی ئیسلامی ناساندن، "شوعبی" و غه‌یره‌ز ئه‌و له‌ زانایانی كووفه‌ بوو، هه‌روه‌ك "شوعبی" ڕایده‌گه‌یه‌نێ ده‌ڵێت: نه‌مبینیوه‌ گه‌مژه‌تر له‌ خه‌شه‌بییه‌كان{مه‌به‌ست رافیزه‌كانه‌، هه‌روه‌ك "شێخولئیسلام" ده‌ڵێت: چونكه‌ رافیزییه‌كان گوتویانه‌: (إنا لا نقاتل بالسيف إلا مع إمام معصوم) یانی ئێمه‌ به‌ شمشێر شه‌ڕ ناكه‌ین ته‌نها له‌گه‌ڵ ئیمامی مه‌عسووم نه‌بێت، بۆیه‌ پێیان ده‌ڵێن: خه‌شه‌بییه‌كان، واته‌: ئه‌وانه‌ی كه‌ به‌دار شه‌ڕ ده‌كه‌ن. (منهاج السنة) (١/٣٦)}
    خۆ ئه‌گه‌ر باڵنده‌ بوونایه‌ ئه‌وه‌ ئه‌بوون به‌ (ره‌خه‌م) كه‌ باڵنده‌یه‌كی دڕنده‌ی گۆشتخۆرن، وه‌ ئه‌گه‌ر ئاژه‌ڵ بوونایه‌ ئه‌وه‌ ئه‌بوون به‌ گوێدرێژ! به‌وخوایه‌ ئه‌گه‌ر پێیان بڵێیت: پڕ له‌و دۆڵه‌ زێڕم پێ بده‌ن به‌س بۆ ئه‌وه‌ درۆ له‌به‌رژه‌وه‌ندی "عه‌لی" بكه‌م ئه‌وه‌ پێیان ئه‌دام!! به‌وخوا قه‌تیش درۆ بۆ "عه‌لی" ناكه‌م.
    هه‌روه‌ك "ئه‌بووحه‌فسی كوڕی شاهین" له‌ كتێبی (اللطيف في السنة) ده‌ڵێت: "موحه‌ممه‌دی كوڕی ئه‌بی قاسمی كوڕی ئیبراهیم" ده‌ڵێت: "ئه‌حمه‌دی كوڕی وه‌لیدی واسیتی"، ئه‌ویش له‌ "جه‌عفه‌ری كوڕی نه‌سیری تووسی واسیتی" ئه‌وبش له‌ "عه‌بدولڕه‌حمانی كوڕی مالیكی كوڕی میغوه‌ل" ئه‌ویش له‌ باوكییه‌وه‌ ده‌گێڕێته‌وه‌ ده‌ڵێت: "شوعبی" پێی گوتم: ئاگادارتان ده‌كه‌مه‌وه‌ له‌و حه‌زه‌ گومڕاكه‌ره‌، كه‌ خرابترینیان خراپه‌ی ڕافیزه‌كانه‌، ئه‌وان له‌ خۆشی یان له‌ ترسان نه‌هاتوونه‌ته‌ ناو ئیسلام، به‌ڵكووو هاتوون له‌به‌ر ڕقئه‌ستووریان به‌رامبه‌ر به‌ ئیسلام، "عه‌لی" كاتی خۆی زۆری لێ سووتاندن و زۆریشی لێ شار به‌ده‌ركردن بۆ ولێتان. له‌وانه‌ "ئیبنوسه‌به‌ئی یه‌هوودی" كه‌ له‌ جووه‌كانی (سه‌نعا) بوو، دووری خسته‌وه‌ بۆ (ساباگ) هه‌روه‌ها "عه‌بدوڵلێی كوڕی یه‌سار"ی دوورخسته‌وه‌ بۆ (خازه‌ر). وه‌ "ئه‌بووبه‌كر كه‌رووش"ی دوورخسته‌وه‌ بۆ (جابیه‌)، وه‌هێندێكی لێ سووتاندن، چونكه‌ ده‌یانگوت: «يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْتَ هُوَ؟» یانی ئه‌ی پێشه‌وای بڕواداران تۆ هه‌ر ئه‌ویت؟!! "عه‌لی"یش فه‌رمووی: من كێم؟! گوتیان: «أَنْتَ رَبُّنَا أَنْتَ رَبُّنَا» تۆ په‌روه‌ردگاری ئێمه‌یت، تۆ په‌روه‌ردگاری ئێمه‌یت!!! "عه‌لی" پێی گوتن: بگه‌ڕێنه‌وه‌ تۆبه‌ بكه‌ن، ئه‌وانیش سووربوون له‌سه‌ر قسه‌كه‌یان، "عه‌لی كوڕی ئه‌بووتاڵیب"یش (خوا لێی ڕازی بێت) سه‌ری هه‌مووانی په‌ڕاند و پاشان فه‌رمووی: « يَا قَنْبَرُ ائْتِنِي بِحُزَمِ الْحَطَبِ فَأَحْرَقَهُمْ بِالنَّارِ» بانگی "قه‌نبه‌ر"ی كردو گوتی: ئه‌ی "قه‌نبه‌ر" هه‌ندێ دارم بۆ كۆ بكه‌وه‌، پاشان هه‌رهه‌مووانی سووتاند!! ئینجا فه‌رمووی:
    إِنِّي لَمَّا رَأَيْتُ الأَمْرَ أَمْرًا مُنْكَرَا           أَوْقَدْتُ نَارِي وَدَعَوْتُ قَنْبَرَا
    كاتێ كارێكی نابووت و ناشیاوم بینی، ئاگرم هه‌ڵگیرساندو قه‌نبه‌رم بانگ كرد(معجم ابن الأعرابي)
    دێینه‌وه‌ سه‌ر قسه‌كانی "شێخولئیسلام"، (ڕه‌حمه‌تی خوای لێ بێت)، به‌راستی ئه‌و هاوكێشه‌یه‌كی زۆر جوانی له‌باره‌ی خاڵه‌ لێكچووه‌كانی جووله‌كه‌و شیعه‌رافیزییه‌كان كردووه‌. ده‌ڵێت: جوانترین وه‌سف و پێناسه‌ بۆ شیعه‌گه‌رێتی ئه‌وه‌یه‌ بگوترێت: شیعه‌گه‌رێتی تۆوێكی نه‌سرانییه‌ته‌ كه‌ جووه‌كان له‌خاكی ئاگرپه‌رستاندا ڕواندوویه‌تی!
    هۆكاری ئه‌مه‌ش ئه‌وه‌یه‌ كه‌ دامه‌زرێنه‌ری شیعه‌گرێتیی هه‌روه‌ك شیعه‌كان دانی پیا ده‌هێنن بریتییه‌ له‌ "عه‌بدوڵلێی كوڕی سه‌به‌ئی یه‌هوودی" كه‌ ناوی "عه‌لی كوڕی ئه‌بووتاڵیب" (خوا لێی ڕازی بێت) به‌كارهێنا بۆ ته‌حریفكردن و شێواندنی ئیسلام، هه‌روه‌ك "بۆلس"ی جووله‌كه‌ كه‌سایه‌تی مه‌سیحی به‌رزكرده‌وه‌ بۆ ته‌حریفكردنی مه‌سیحییه‌ت. دیاره‌ شیعه‌و تاقمی "ئیبنو سه‌به‌ئی جووله‌كه‌"ش پێكهاتبوون له‌ فارسه‌ مه‌جووسییه‌كان، ئه‌وانه‌ی ڕقیان له‌ ئیسلام مسوڵمانان گرت له‌تۆڵه‌ی تێكچوون و له‌بنهێنانی ده‌وڵه‌ته‌كه‌یان.

    ---------- خاڵه‌ لێكچووه‌كانی شیعه‌ رافیزییه‌كان و جووله‌كه‌كان ---------
    "شێخولئیسلام ئیبنوته‌یمییه‌" (ڕه‌حمه‌تی خوای لێ بێت) له‌ كتێبی (منهاج السنة النبوية في نقض كلام الشيعة والقدرية) كۆمه‌ڵێك خاڵی لێكچووی جوانی له‌باره‌ی ئه‌م دووتاقمه‌وه‌ ده‌ستنیشان كردووه‌، له‌وانه‌ ده‌ڵێت:
    (١) جووله‌كه‌كان ده‌ڵێن: پادشایه‌تی بۆكه‌س شیاو نییه‌ ته‌نها بۆ (ئالی داوود) نه‌بێت، رافیزه‌كانیش ده‌ڵێن: ویلایه‌ت بۆ كه‌س درووست نییه‌ ته‌نها بۆ كوڕانی (عه‌لی) نه‌بێت.
    (٢) جووله‌كه‌كان ده‌ڵێن: هیچ جیهادێك له‌ڕێگای خوا له‌ئارادا نییه‌ تا (مه‌سیحی ده‌ججال) ده‌رنه‌كه‌وێ و شمشێر به‌رزنه‌كاته‌وه‌. رافیزه‌كانیش ده‌ڵێن: هیچ جیهادێك له‌ ڕێگای خوا له‌ ئارادا نییه‌ تاكوو (مه‌هدی) ده‌رنه‌كه‌وێ و له‌ئاسمانه‌وه‌ بانگی جیهاد نه‌كات. (شێخولئیسلام) ده‌ڵێت: ئێمه‌ له‌ پێشه‌وه‌ ئه‌وه‌مان ڕوونكرده‌وه‌ كه‌ ئه‌و (مه‌هدی)یه‌ی رافیزه‌كانی چاوه‌ڕوانی ده‌كه‌ن هه‌ر ئه‌و مه‌سیحه‌ یه‌كچاوه‌یه‌ كه‌ پێی ده‌ڵێن: ده‌ججال!
    (٣) جووله‌كه‌كان ئێواره‌ (مغرب) دوا ئه‌خه‌ن تا ئه‌وكاته‌ی ئه‌ستێره‌ له‌ ئاسمان ده‌رده‌كه‌وێ، ڕافیزه‌كانیش نوێژی ئێواره‌ دوا ده‌خه‌ن تا ئه‌وده‌مه‌ی ئه‌ستێره‌كانی ئاسمان ده‌رده‌كه‌ون، له‌كاتێكدا پێغه‌مبه‌ری خوا ده‌فه‌رموێت: {لَا تَزَالُ أُمَّتِي عَلَى الْفِطْرَةِ مَا لَمْ يُؤَخِّرُوا الْمَغْرِبَ حَتَّى تَشْتَبِكَ النُّجُومُ} (سنن ابن ماجه عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ عَبْدِ الْمُطَّلِبِ (رَضيَ اللَّهُ عَنْهُ).) واته‌: هێشتا ئوممه‌تی من له‌ خێردان، مادام ئێواره‌ تاخیر ناكه‌ن بۆ ئه‌وكاته‌ی كه‌ ئه‌ستێره‌كان له‌ ئاسمان ده‌رده‌كه‌ون.
    (٤) جووله‌كه‌كان ته‌وراتیان ته‌حریف كرد، رافیزه‌كانیش ته‌حریفی قورئانیان كرد.
    (٥) جووله‌كه‌كان به‌ده‌ستی خۆیان ده‌قه‌كان ده‌نووسنه‌وه‌ پاشان ده‌ڵێن: ئه‌مه‌ لای خواوه‌ هاتووه‌، وه‌لێ رافیزه‌كان به‌ده‌ستی خۆیان ده‌یان ده‌قیان به‌درۆ نووسیوه‌ پاشان ده‌ڵێن: ئه‌وه‌ قسه‌و فه‌رمایشتی خوایه‌، كه‌ تێیدا تۆمه‌ت به‌پێغه‌مبه‌ر و ئالوبه‌یتی هه‌ڵده‌به‌ستن. بۆیه‌ هه‌ر ئه‌وان به‌شی زۆریان له‌فه‌رمووده‌ هه‌ڵه‌بستراوه‌كان به‌ركه‌وتووه‌! وه‌ك هه‌ندێ له‌ زانایانیان له‌وانه‌ "ته‌بره‌سی" ده‌ڵێت: چه‌ندین ئایه‌ت له‌ قورئاندا هاتوون زۆر بێماناو سه‌خیفن!! ئه‌وه‌تا "مه‌وسیق" و "مه‌جلیسی" له‌باره‌ی ئایه‌تی (كورسی) ده‌ڵێن: ڕاستی ئایه‌ته‌كه‌ به‌م شێوه‌یه‌ نه‌ك ئه‌وه‌ی كه‌ له‌قوراندا هاتووه‌ ده‌ڵێن: ﴿اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴾  [البقرة: 255 ] (وثائق السعدي"٢"رقم الوثيقة١٠ ).
    (٦) جووله‌كه‌كان پێیان وایه‌ كه‌ مه‌سح له‌سه‌ر (خوف و گۆره‌وی) درووست نییه‌، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌، قه‌ت مه‌سح له‌سه‌ر گۆره‌وی یان (خوف) ناكه‌ن، چونكه‌ پێیان درووست نییه‌، به‌لێم مه‌سح له‌سه‌ر پێسته‌كه‌ی ده‌كه‌ن!! (هه‌ر بۆزانیاری جووله‌كه‌كانیش هه‌روه‌كوو رافیزه‌كان ده‌ستنوێژ ده‌گرن!!)
    (٧) جووله‌كه‌كان رقیان له‌ "جوبریل"ه‌ و ده‌ڵێن: یه‌كێكه‌ له‌دوژمنه‌كانمان، رافیزه‌ غه‌رائیبییه‌كانیش ده‌ڵێن: "جوبریل" خیانه‌تی كرد له‌وه‌ كه‌ په‌یامی بۆ موحه‌ممه‌د هێناو نه‌یدا به‌ عه‌لی!! غه‌رائیبییه‌كان ده‌ڵێن: "جوبریل" خیانه‌تی كرد له‌وه‌حی، كه‌ بۆ موحه‌ممه‌دی هێنا، به‌ڵكوو عه‌لی شیاوتربوو كه‌ ئه‌م په‌یامه‌ی پێ بدرێت!! بۆیه‌ له‌كۆڕه‌ شینگێرییه‌كانیاندا ده‌ڵێن: (خان اڵمین و ێدها عن حیدری) جوبریل خیانه‌تی كرد و په‌رچی خسته‌ به‌رده‌م عه‌لی. ئه‌مه‌ له‌كاتێكدایه‌ كه‌ خوا به‌گه‌وره‌یی خۆی شایه‌تی پاكی "جوبریل" ئه‌دات و ده‌فه‌رموێ: ﴿نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِين﴾ [الشعراء: ١٩٣].  واته‌: جوبره‌ئیلی ده‌ستپاك و ئه‌مین هێنایه‌ خوارێ . یاخود ﴿مُطَاعٍ ثَمَّ أَمِينٍ﴾ [التكوير: ٢١] . واته‌: له‌وێش (له‌ئاسماندا) فه‌رمانڕه‌واو قسه‌ بیسراوه‌، ئه‌مین و ده‌ست پاكه‌ له‌و سروشه‌دا ده‌یهێنێ، هیچ خیانه‌تی تێدا ناكا.
    (٨) جووه‌كان پێیان وانییه‌ كه‌ دووركه‌وتنه‌وه‌ له‌ چێژوه‌رگرتن له‌ كه‌نیزه‌ك درووست بێت، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌.
    (٩) جووه‌كان خواردنی (جه‌ری) و (مه‌رماهی)یان پێدرووست نییه‌، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌!
    (جه‌ری: جۆرێكه‌ له‌ ماسی) كه‌ رافیزه‌كان پێیان وایه‌ كاتی خۆی كه‌نیزه‌ك بووه‌ بۆته‌ ماسی، هه‌روه‌ها (مه‌رماهی) جۆرێكی تری ماسییه‌ وه‌كو مار وایه‌.
    (١٠) جووه‌كان كه‌روێشك و سپڵ ناخۆن، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌.
    (١١) جووه‌كان تۆمه‌تی دامێنپیسییان دایه‌ پاڵ "مه‌ریه‌م"ی دامێنپاك، له‌كاتێكدا كه‌ خوا به‌ دامێنپیاكی پێناسه‌ ده‌كات و ده‌فه‌رموێ: ﴿وَإِذْ قَالَتِ الْمَلاَئِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَى نِسَاء الْعَالَمِينَ ﴾[آل عمران: ٤٢] . واته‌: (هه‌روه‌ها یادیان بهێنه‌ كاتێك) جبرئیلی فریشته‌ گوتی: ئه‌ی "مه‌ریه‌م" به‌ڕاستی خوا تۆی هه‌ڵبژاردوه‌ و خاوێن و پاكیزه‌ی كردویت، هه‌ڵی بژاردویت و ڕێزی داویت به‌سه‌ر هه‌موو ئافره‌تانی جیهاندا. رافیزه‌كانیش تۆمه‌تی دامێنپیسیان دایه‌ پاڵ خاتوو "عائیشه‌"ی دامێنپاكی خێزانی پێغه‌مبه‌ری خوا و دایكی بڕواداران. بۆیه‌ ئیمام مالیك هه‌ر له‌به‌ر ئه‌وه‌ "ئیمام" مالیك ته‌كفیری رافیزییه‌كانی كرد. خوای گه‌وره‌ له‌باره‌ی پاكیزه‌یی "عائیشه‌" فه‌رمووی: إِنَّ الَّذِينَ جَاؤُوا بِالْإِفْكِ عُصْبَةٌ مِّنكُمْ لَا تَحْسَبُوهُ شَرّاً لَّكُم بَلْ هُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ لِكُلِّ امْرِئٍ مِّنْهُم مَّا اكْتَسَبَ مِنَ الْإِثْمِ وَالَّذِي تَوَلَّى كِبْرَهُ مِنْهُمْ لَهُ عَذَابٌ عَظِيمٌ (النور: ١١). واته‌: بێگومان كه‌سانێ كه‌ ئه‌و بوهتانه‌یان (بۆ عایشه‌ی خێزانی پێغه‌مبه‌ر "صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وسَلَّم" هه‌ڵبه‌ست ده‌سته‌یه‌ بوون له‌ خۆتان (با مونافیقیشیان تیا بوو) وا مه‌زانن ئه‌و (بوهتانه‌) شه‌ڕ و خراپه‌ بۆتان (وانییه‌) به‌ڵكوو خێرو چاكه‌یه‌ بۆتان بۆ هه‌ریه‌ك له‌وانه‌ هه‌یه‌ له‌تاوان به‌و ئه‌ندازه‌ی هه‌وڵی داوه‌ (له‌و بوهتانه‌دا) وه‌ ئه‌و كه‌سه‌‌یان كه‌ ‌به‌شی گه‌وره‌ی بوختانه‌كه‌ی گرته‌ ئه‌ستۆ (كه‌ عه‌بدوڵلاَی كوڕی ئوبه‌ی بوو) (له‌ ڕۆژی دواییدا) بۆ ئه‌وه‌ سزای هه‌ره‌ گه‌وره‌.
    به‌م شێوه‌ شیعه‌ تۆمه‌تی دامێنپیسی ئه‌ده‌نه‌ پاڵ "عائیشه‌"ی دایكمان له‌كاتێكدا كه‌ خوا له‌ژوور حه‌فت ئاسمانه‌وه‌ پاكێتی ئه‌وی ده‌رخستووه‌.
    (١٢) جووه‌كان ده‌ڵێن: (دینا)ی كچی "یه‌عقووب" بۆ سه‌ردانیكردنی چه‌ند هاوڕێیه‌كی ده‌چێته‌ ده‌ر، پیاوێكی تووش دێت به‌ناوی (شه‌كیم بن حموود) و لاقه‌ی ده‌كات و ده‌یكات به‌ژن!! رافیزه‌كانیش ده‌ڵێن: "عومه‌ر" لاقه‌ی كچی "عه‌لی كوڕی ئه‌بووتاڵیب "ی كردووه‌ و كردووتی به‌ژن!!
    (١٣) خوای گه‌وره‌ جووه‌كانی گێڕا به‌ مه‌یموون و به‌راز، هه‌روه‌ك ده‌گێڕنه‌وه‌ كه‌ هێندێ له‌ رافیزه‌كان له‌ (مه‌دینه‌ی منه‌وه‌ره‌) له‌كاتی مردنیان شێوه‌یان وه‌ك مه‌یموون و به‌راز لێهاتووه‌!! (الله اعلم).
    (١٤) جووه‌كان نوێژ ناكه‌ن به‌ته‌نها نه‌بێت، هه‌روه‌ك رافیزه‌كانیش پێیان وایه‌ كه‌ نوێژی به‌كۆمه‌ڵ پێویست نییه‌ تا هاتنی مه‌هدی.
    (١٥) رافیزه‌كان وێڕای خێزانه‌كانیان له‌گه‌ڵ ئامۆژنی یان پووری خێزانه‌كانیان كۆده‌بنه‌وه‌، یانی هه‌ردووك له‌یه‌ك كاتدا ببن به‌ ژنیان. جووله‌كه‌كانیش له‌گه‌ڵ دووخوشك كۆ ئه‌بنه‌وه‌، یانی له‌یه‌ك كاتدا دووخوشك هاوسه‌ریان بێت.
    (١٦) جووه‌كان له‌به‌ر زۆر دژایه‌تیكردنی مسوڵمانان خوای گه‌وره‌ پێی ڕاگه‌یاندووین و ده‌فه‌رموێت: ﴿لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا﴾ [المائدة: ٨٢] .  بێگومان جووه‌كان و شه‌ریك دانه‌ران له‌ دوژمنایه‌تی له‌گه‌ڵ بڕوادارن سه‌ره‌سه‌ختترن. رافیزه‌كانیش چه‌نده‌ جووه‌كان ڕقیان له‌ مسوڵمانانه‌ ده‌ ئه‌وه‌نده‌ ڕقیان له‌ ئه‌هلی سوننه‌ت و جه‌ماعه‌ته‌. به‌ پیسیان ته‌ماشا ده‌كه‌ن!! وه‌ پێیان وایه‌ كه‌ ئه‌هلی سوننه‌ت هه‌موویان ده‌چنه‌ ئاگره‌وه‌، جووه‌كانیش پێیان وایه‌ كه‌ ته‌نها جووه‌كان یان گاوره‌كان ده‌چنه‌ به‌هه‌شته‌وه‌ وه‌ك خوای گه‌وره‌ باسیان ده‌كات و ده‌فه‌رموێت: ﴿وَقَالُوا لَنْ يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ﴾ [البقرة: ١١١] .  واته‌: جووله‌كه‌و گاووره‌كان وتیان: كه‌س ناچێته‌ به‌هه‌شته‌وه‌ مه‌گه‌ر یه‌كێك كه‌ جووله‌كه‌ یا گاوور بێت.
    (١٧) جووه‌كان بۆ نوسره‌ت و سه‌رخستنی "مووسا" خۆیان خسته‌ دواوه‌و گوتیان ﴿فَاذْهَبْ أَنْتَ وَرَبُّكَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ﴾ [المائدة: ٢٤] . واته‌: بڕۆ (مووسا) خۆت و په‌روه‌رگارت له‌دژیان جه‌نگ بكه‌ن بێگومان ئێمه‌ لێره‌ دانیشتووین. رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌ بۆ سه‌رخستنی پێشه‌واكانیان خۆیان خسته‌ دواوه‌، هه‌روه‌ك له‌گه‌ڵ عه‌لی و حوسێن و زه‌ید كردیان (خوا لێیان ڕازی بێت). سه‌دان هه‌زار كه‌س به‌یعه‌تیان دابوو به‌ "حوسێن" كه‌ بێت بۆ كه‌ربه‌لا، كه‌ هاتیش كه‌س نه‌بوون به‌ برای "حوسێن"، هه‌ر خۆشیان "حوسێن"یان كوشت!!!
    (١٨) جووه‌كان و رافیزه‌كان نه‌ له‌خۆشه‌ویستیان نه‌ له‌ڕقگرتنیان دادگه‌ر نین، به‌ڵكوو هه‌ردوولا زێده‌ڕه‌ون له‌ زوڵم سته‌میان. ده‌بینین كه‌ جووه‌كان هێنده‌ زێده‌ڕه‌وی له‌هه‌مبه‌ر هه‌ندێ له‌ پێغه‌مبه‌ران و ئه‌حباره‌كانیان ده‌كه‌ن تا ده‌یانهێننه‌ ڕێزی خوا! وه‌ك گوتیان "عوزێر" كوڕی خوایه‌! كه‌چی هێندێ له‌ پێغه‌مبه‌رانی تریان به‌ پیس و گلێو سه‌یر ده‌كه‌ن، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌، ده‌بینین چه‌نده‌ زێده‌ڕه‌وی له‌ "عه‌لی" دا ده‌كه‌ن، هه‌تا هێندێ له‌ تاقمه‌ شیعییه‌كان پێیان وایه‌ كه‌ خوا خۆی له‌ جه‌سته‌ی عه‌لیدا تواندۆته‌وه‌!! كه‌چی ته‌واوی هاوه‌لێنی تر له‌ ئیسلام ده‌ه‌بنه‌ ده‌ره‌وه‌و نه‌فره‌تیان لێ ده‌كه‌ن..!! هه‌مان ڕه‌وشت و ئاكاری جووله‌كه‌كانیان له‌خۆدا هێناوه‌ته‌ بوون.
    (١٩) جووه‌كان تووشی ریسوایی و سه‌رگه‌ردانی هاتن و و خوا خستنیه‌ ژێر ڕق و توڕه‌یی خۆیه‌وه‌، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌، خوا خستنیه‌ ژێر نیقمه‌ت و غه‌زه‌بی خۆیه‌وه‌، وه‌ك ده‌بینین كه‌ چۆن تووشی توقییه‌و درۆو نیفاق هاتوون، ئه‌ویش له‌به‌ر ئه‌و ترس و زیلله‌ته‌كه‌ی كه‌ خوا هێناویه‌تی به‌سه‌ریان، ناوێرن قه‌ت ڕاستی بڵێن له‌ به‌ر ترسنۆكیان. هه‌تا هێندێك ئه‌ڵێن ئه‌و له‌خۆدان و شین و شه‌پۆڕه‌ی كه‌ ده‌یگێڕن و به‌كوتك و ئاسن و به‌چه‌قۆ و شمشێر له‌خۆیان ده‌وه‌شێنن، ئه‌مه‌ جۆرێكه‌ له‌و نه‌فره‌ت و زیلله‌ته‌ی كه‌ خوا هێناویه‌تی به‌سه‌ریان.
    (٢٠) جووه‌كان وه‌ك گاوره‌كان بانگخوازیان نییه‌، ده‌بینیت گاوره‌كان به‌هه‌موو دونیا بانگخوازو به‌ناو موژده‌ده‌ر (مبشرین)یان هه‌یه‌، به‌ پێچه‌وانه‌ی مسوڵمانان كه‌ پێیان وایه‌ بانگه‌واز واجیبه‌، به‌لێم جووه‌كان پێیان واجب نییه‌، لێره‌شه‌وه‌ رافیزه‌كان هه‌روه‌ك جووه‌كان وان، بانگه‌وازی خۆیان ئه‌شارنه‌وه‌و به‌ئاشكرا بانگه‌واز ناكه‌ن، هه‌روه‌ك "كوله‌ینی" كه‌ ئه‌وان به‌ "بوخاری" خۆیان سه‌یری ده‌كه‌ن، به‌ "سوله‌یمانی كوری خالید" ده‌ڵێت: ئه‌ی "سوله‌یمان" ئێوه‌ له‌سه‌ر دینێكن هه‌ركه‌س بیشارێته‌وه‌، ئه‌وه‌ خوا عه‌زیزی ده‌كات، ئه‌وه‌یش بلێوی بكاته‌وه‌ ئه‌وه‌ خوا زه‌لیلی ده‌كات(الكافي: ٢/١٧٦ )
    (٢١) جووه‌كان زۆر كه‌میان لێ ئه‌بن به‌ مسوڵمان، له‌سه‌رده‌می پێغه‌مبه‌ر "عه‌بدوڵلێی كوڕی سه‌لام" و "سه‌فییه‌" بوون به‌ مسوڵمان. (خوا لێیان ڕازی بێت)، وه‌ك خواباسی جووه‌كان ده‌كات ده‌فه‌رموێت: ﴿مِنَ الَّذِينَ هَادُوا يُحَرِّفُونَ الْكَلِمَ عَنْ مَوَاضِعِهِ وَيَقُولُونَ سَمِعْنَا وَعَصَيْنَا وَاسْمَعْ غَيْرَ مُسْمَعٍ وَرَاعِنَا لَيًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعْنًا فِي الدِّينِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا وَاسْمَعْ وَانْظُرْنَا لَكَانَ خَيْرًا لَهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَٰكِنْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِكُفْرِهِمْ فَلَا يُؤْمِنُونَ إِلَّا قَلِيلًا﴾[النساء: ٤٦] . واته‌: هه‌ندێك له‌ جووله‌كه‌كان فه‌رمووده‌كانی خوا ده‌گۆڕن له‌ شوێن و مه‌به‌ستی خۆی وه‌ ده‌ڵێن: بیستمان و سه‌رپێچیمان كرد!! گوێ بگره‌ قه‌ت گوێت لێ نه‌بێ !! وه‌ ده‌ڵێن (راعنا) چاك گوێمان بۆ بگره‌ (به‌لاَم به‌زمانی جووله‌كه‌ واته‌ تۆ خراپترینمانی ئه‌وان ئه‌م مانایان مه‌به‌ست بوو) ده‌میان لار ده‌كرده‌وه‌ (بۆ ئه‌وه‌ی مه‌به‌سته‌ خراپه‌كه‌ بگه‌یه‌نێت) وه‌ بۆ تانه‌و ته‌شه‌ردان له‌ ئایینی (ئیسلام) وه‌ ئه‌گه‌ر ئه‌وان بیان وتایه‌ بیستمان و گوێڕایه‌ڵین و(قسه‌مان) ببیسته‌و په‌له‌مان لێ مه‌كه‌ ئه‌وه‌ چاكترو ڕاست تربوو بۆیان، به‌لاَم خوا نه‌فرینی لێ كردن به‌هۆی بێ باوه‌ڕییه‌كه‌یانه‌وه‌ بۆیه‌ بڕوا ناهێنن كه‌مێكیان نه‌بێ. شیعه‌كانیش زۆر به‌كه‌می لێیان ئه‌بن به‌ مسوڵمان، به‌ناوبانگترینیان كه‌ بۆته‌ مسوڵمان (آية الله البرقعي) و (كیسره‌وی) و (مووسه‌وی).
    (٢٢) جووله‌كه‌كان كه‌مێ له‌ قیبله‌ی خۆیان ئه‌ترازێن، رافیزه‌كانیش قه‌ت به‌ڕاست و درووست ڕوو له‌ قیبله‌ ناكه‌ن له‌ نوێژدا.
    (٢٣) جووله‌كه‌كان پێیان وانییه‌ كه‌ ئافره‌ت عیدده‌ی هه‌بێت، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌.
    (٢٤) جووله‌كه‌كان به‌وشه‌ی ڕاسته‌قینه‌ی سه‌لام له‌ بڕواداران ناكه‌ن به‌ڵكوو ده‌ڵێن: (السام علیكم)، رافیزه‌كانیش به‌رامبه‌ر به‌ ئه‌هلی سوننه‌ هه‌ر ئه‌ڵێن (السام علیكم).
    (٢٥) جووله‌كه‌كان ته‌واوی ماڵی خه‌ڵك به‌ حه‌لالی خۆیان ده‌زانن، رافیزه‌كانیش له‌ڕێی خومسه‌وه‌ ماڵی خه‌ڵك به‌ حه‌لێلی خۆیان ده‌زانن.
    (٢٦) جووله‌كه‌كان سوژده‌ له‌سه‌ر شاخ (قۆچ)ه‌كانیان ده‌به‌ن (وه‌ك ده‌بینین پارچه‌ به‌ردێك ئه‌خه‌نه‌ نێوچه‌وانیانه‌وه‌ و سوژده‌ی پێ ئه‌به‌ن)، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌ سوژده‌ له‌سه‌ر خۆڵی كه‌ربه‌لا (تربة كربلاء) ده‌به‌ن!
    (٢٧) جووله‌كه‌كان له‌ نوێژه‌كانیان (ئامین)یان نییه‌، بۆیه‌ حه‌ساده‌تیان به‌ ئه‌هلی ئیسلام ده‌برد، كه‌ له‌دوای ئیمامه‌كانه‌وه‌ وشه‌ی ئامینیان ده‌گوته‌وه‌، رافیزه‌كانیش پێیان درووست نییه‌ كه‌ له‌دوای ئیمام ئامین بڵێن: چونكه‌ پێیان وایه‌ به‌مه‌ نوێژه‌كانیان به‌تاڵ ده‌بێته‌وه‌.
    (٢٨) جووله‌كه‌كان گۆشتی وشتر ناخۆن، رافیزه‌كان به‌هه‌مان شێوه‌ نایخۆن.
    (٢٩) جووله‌كه‌كان (له‌حد) بۆ گۆڕی مردووه‌كانیان درووست ناكه‌ن. رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌، پێغه‌مبه‌ر ده‌فه‌رموێت: «اللَّحْدُ لَنَا وَالشَّقُّ لِغَيْرِنَا» (رواه أبو داود، عن ابن عباس (رضي الله عنه) ، صححه الالباني في كتاب الجنائز) واته‌: كه‌ڵێن بۆ ئێمه‌یه‌و شه‌قكردنیش بۆ غه‌یری ئێمه‌یه‌. كه‌ڵێن (اللحد) ئه‌و چاڵه‌یه‌ كه‌ دوای هه‌ڵكه‌ندنی گۆڕ له‌ لای ڕاستی گۆڕه‌كه‌ چاڵێكی تر لێ ئه‌درێت و مردووه‌كه‌ی ده‌خرێته‌ ناوه‌وه‌. به‌لێم شه‌قكردن مه‌به‌ستی له‌و چاڵه‌یه‌ كه‌ له‌نێو گۆڕه‌كه‌و له‌ناوه‌ڕاستی گۆڕێكی بچووكتر هه‌ڵده‌كه‌نرێت.
    (٣٠) جووله‌كه‌كان گۆڕپه‌رستن و له‌سه‌ر گۆڕی پێغه‌مبه‌رانیان مزگه‌وت درووست ده‌كه‌ن، بۆیه‌ پێغه‌مبه‌ری خوا نه‌فره‌تی لێكردن، وه‌ك فه‌رمووی:{لَعَنَ اللهُ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى، اتّخَذُوا قُبُورَ أَنْبِيَائهِمْ مَسَاجِدَ} (حديث رقم‏:‏ ٥١٠٦ في صحيح الجامع‏) واته‌: نه‌فره‌تی خوا له‌ جووله‌كه‌و دیانه‌كان بێت، كه‌ گۆڕی پێغه‌مبه‌رانی خۆیان كرد به‌ مزگه‌وت. رافیزه‌كانیش به‌هه‌مانشێوه‌ گۆڕپه‌رستن و به‌ده‌وری گۆڕه‌كانیان ده‌سووڕێنه‌وه‌ و به‌پیرۆزیان ده‌گێڕن، وه‌ك چوونیان بۆ سه‌ر گۆڕی "مووسا كازم" و غه‌یره‌ز ئه‌و له‌ پێشه‌وایانی له‌ دوزاده‌ی ئیمامی.
    (٣١) جووله‌كه‌كان نوێژه‌كانیان كۆ ده‌كه‌نه‌وه‌، رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌ نوێژه‌كانی نێوه‌ڕۆو عه‌سر و ئێواره‌و عیشا كۆده‌كه‌نه‌وه‌.
    (٣٢) جووله‌كه‌كان هیچ سه‌نه‌دێكی سه‌حیح یان لاوازیان نییه‌ له‌ دینه‌كه‌یان. رافیزه‌كانیش ته‌واوی فه‌رمووده‌ سه‌حیحه‌كان به‌ درۆ ده‌خه‌نه‌وه‌و تۆمه‌ت و درۆیان ئه‌ده‌نه‌ پاڵ.
    (٣٣) جووله‌كه‌كان هێشتا له‌ نوێژن به‌بێ سه‌لامدانه‌وه‌ی راسته‌قینه‌ له‌ نوێژه‌كانیان ده‌رده‌چن، رافیزه‌كانیش له‌جێی سه‌لامی ده‌رچوون له‌نوێژ ته‌نها ده‌سته‌كانیان به‌رز ده‌كه‌نه‌وه‌و ده‌یده‌نه‌وه‌ به‌ ئه‌ژنۆكانیان، به‌ وشه‌ی (الله اكبر) به‌بێ سه‌لامدانه‌وه‌ له‌ نوێژه‌كانیان ده‌رده‌چن، خوای گه‌وره‌ش وه‌ك بڵێیت: هه‌ر باسی ئه‌و رافیزانه‌ ده‌كات كه‌ ده‌فه‌رموێت: ﴿وَقَالَتِ الْيَهُودُ لَيْسَتِ النَّصَارَىٰ عَلَىٰ شَيْءٍ وَقَالَتِ النَّصَارَىٰ لَيْسَتِ الْيَهُودُ عَلَىٰ شَيْءٍ وَهُمْ يَتْلُونَ الْكِتَابَ ۗ كَذَٰلِكَ قَالَ الَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ مِثْلَ قَوْلِهِمْ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِيمَا كَانُوا فِيهِ يَخْتَلِفُونَ ﴾ [البقرة: ١١٣].  واته‌: جوله‌كه‌ ده‌ڵێن: گاوره‌كان له‌سه‌ر هیچ بنه‌ماو ڕاستییه‌ك نین، گاوره‌كانیش ده‌ڵێن جووله‌كه‌ له‌سه‌ر هیچ بنه‌ماو ڕاستییه‌ك نین، له‌ كاتێكدا ئه‌وانه‌ كتێبی (ته‌ورات و ئینجیلیش ده‌خوێننه‌وه‌) هه‌روه‌ها ئه‌وانه‌ش كه‌ هیچ نازانن (له‌ بتپه‌رستانی عه‌ره‌ب) هه‌روا ده‌ڵێن (بڕوایان به‌ئایینی ئیسلام و ئه‌وانه‌ش نیه‌) خوایش له‌ ڕۆژی قیامه‌تدا دادگایی نێوانیان ده‌كات له‌وه‌ی كه‌ ناكۆكن تیایدا.
    جا كێ ده‌ڵێ له‌م ئایه‌ته‌ (بپتپه‌رسته‌كان) مه‌به‌ستی پێ هه‌ر له‌و رافیزه‌ مه‌رفووزانه‌ نییه‌ كه‌ كه‌وتوونه‌ته‌ به‌ری جووله‌كه‌و دیانه‌كانه‌وه‌!!!
    (٣٤) جوله‌كه‌كان پێیان وایه‌ كه‌ ئه‌گه‌ر مه‌سیحی چاوه‌ڕوانكراو هات، ئه‌وه‌ هه‌موو جووله‌كه‌ په‌رته‌وازه‌بووه‌كان كۆ ئه‌كاته‌وه‌ له‌ قودس. رافیزه‌كانیش پێیان وایه‌ ئه‌گه‌ر مه‌هدی چاوه‌ڕوانكراو هات ئه‌وه‌ هه‌موو شیعه‌ په‌رته‌وازه‌بووه‌كان له‌ كووفه‌ كۆده‌كاته‌وه‌.
    ئه‌وه‌ی زۆر جێی سه‌یر و تێڕامانه‌ ئه‌وه‌یه‌ كه‌ جووله‌كه‌كان له‌هه‌موو شوێنێكی دونیا هه‌ر له‌كه‌می ئه‌ده‌ن، ته‌نها له‌ ئێران نه‌بێت، كه‌ ئێستا ژماره‌یان گه‌یشتووه‌ به‌ (٣٨٠٠٠٠) جووله‌كه‌، هه‌ر له‌و جووله‌كانه‌ ٧٠ هه‌زاریان شوێن ده‌ججال ده‌كه‌ون، بۆیه‌ هیچ گومان و گرێوگۆڵه‌یه‌كتان نه‌بێت كه‌ ئه‌گه‌ر جووله‌كه‌كانی (ئه‌سفه‌هان) گه‌یشتن به‌و ژماره‌یه‌، ئه‌وه‌ نیشانه‌ی ده‌ركه‌وتنی ده‌ججال ده‌بێت (والله اعلم)، ئه‌مه‌ش فه‌رمایشتی پێغه‌مبه‌ره‌ "صَلّى اللهُ عَلَيْهِ وَعَلَى آلِهِ وسَلَّم" هه‌روه‌ك "ئه‌نه‌س" بۆمان ده‌گێڕێته‌وه‌ كه‌ فه‌رموویه‌تی: «يَتْبَعُ الدَّجَّالَ سَبْعُونَ أَلْفًا مِنْ يَهُودِ أَصْبَهَانَ، عَلَيْهِمُ الطَّيَالِسَةُ » (رواه مسلم ) واته‌: حه‌فتا هه‌زار جوله‌كه‌ی (ئه‌سفه‌هان) دوای ده‌ججال ده‌كه‌ون عه‌بایان به‌سه‌ر شانه‌وه‌یه‌.
    "شێخولئیسلام ئیبنوته‌یمییه‌" (ڕه‌حمه‌تی خوای لێ بێت) ده‌ڵێت: بنه‌ڕه‌تی هه‌موو فیتنه‌و خراپه‌یه‌ك له‌ شیعه‌كانه‌وه‌یه‌، بۆیه‌ زۆربه‌ی شمشێره‌كانیان كه‌ هه‌ڵئه‌كێشن (له‌دژی مسوڵمانان) له‌لایه‌ن ئه‌وانه‌وه‌یه‌، هه‌ر له‌ناو ئه‌وانیشه‌وه‌ زه‌ندیقه‌كان خۆ ئه‌پارێزن (منهاج السنة صفحة ٣/٢٤٣).
    هه‌روه‌ها ده‌ڵێت: ئه‌وان پشتگیری ته‌واوی دوژمنانی ئیسلام ده‌كه‌ن، دژایه‌تی باشترینی دینداران و خواناسان ده‌كه‌ن، هه‌ر ئه‌وانیش هۆكاری بنه‌ڕه‌تی بوونه‌ له‌ كۆنیش و نوێشه‌وه‌ بۆ داگیركردنی به‌یتولمه‌قدیس له‌لایه‌ن خاچپه‌رسته‌ گاوره‌كانه‌وه‌(منهاج السنة ٤ ١١٠) .
    هه‌روه‌ها ده‌ڵێت: به‌م شێوه‌ ئه‌گه‌ر جووله‌كه‌كان ولێتیان له‌ عێراق یان له‌هه‌ر شوێكی دیكه‌ داهه‌بوو، ئه‌وه‌ رافیزه‌كان ده‌بن به‌گه‌وره‌ترین پشتیوانیان، بۆیه‌ به‌رده‌وام پشتگیری له‌ بێباوه‌ڕه‌ موشریكه‌كان و جووله‌كه‌و دیانه‌كان ده‌كه‌ن، وه‌ پشتگیریان ده‌كه‌ن له‌شه‌ڕكردن و دوژمنایه‌تیكردنی مسوڵمانانی ئه‌هلی سوننه‌ت و جه‌ماعه‌ت (منهاج السنة ٣ ٣٧٨ ).

    ----- خاڵه‌ لێكچووه‌كانی رافیزه‌و گاوره‌كان ------
    (١) گاوره‌كان له‌ بڕی خوا مه‌لاو ڕه‌به‌نه‌كانی خۆیان كرد به‌خواو "عیسای كوڕی مه‌ریه‌م"یان كرد به‌ كوڕی خوا. پاشان ڕووداوی خاچیان كرده‌ په‌رچه‌می سته‌ملێكراوه‌یی "عیسا" به‌جۆرێك بێده‌سه‌لێت و ده‌سته‌وه‌سانیان هێنایه‌ به‌ر زه‌ین و به‌رچاوان! شیعه‌ ڕافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌، هه‌ڵسان به‌جۆرێ پله‌و بالێی "عه‌لی"یان به‌رزكرده‌وه‌ به‌رزتر له‌ پله‌و مه‌قامی پێغه‌مبه‌ر!! وه‌ پێیان وایه‌ كه‌ ئه‌گه‌ر "عه‌لی" نه‌بوایه‌ ئیسلام به‌ دونیا نه‌ئه‌ناسرا، كه‌چی له‌وسه‌ر به‌كه‌سێكی ده‌سته‌وسان و هیچله‌ده‌ست نه‌هاتوویان خسته‌ به‌ر زه‌ین و به‌رچاوان كه‌ نه‌توانێت ناڕه‌زایی له‌ئاست ئه‌و مونه‌كه‌رانه‌ی كه‌ ئه‌یبنی به‌خیلافی ئه‌قیده‌و ویژدانی خۆیه‌وه‌ ده‌رببڕێت!! به‌جۆرێك خستیانه‌ ڕوو كه‌ ده‌ره‌قه‌تی هه‌موو ڕیسواییه‌ك بگرێت به‌بێ ئه‌وه‌ بتوانێ به‌رگری له‌خۆی و ده‌سه‌لێته‌كه‌ی بكات. "شێخولئیسلام ئیبنوته‌یمییه‌" ده‌ڵێت: ئه‌و رافیزانه‌ دووشتی دژبه‌یه‌كیان به‌هۆی جه‌هل و ده‌به‌نگی خۆیانه‌وه‌ له‌ده‌رهه‌ق عه‌لی كۆكرده‌وه‌، له‌لایه‌ك پێیان وایه‌ كه‌ "عه‌لی" له‌هه‌مووكه‌س به‌تواناترو ئازاتره‌، تاوایان لێكرد كه‌ پێیان وابێت له‌بڕی پێغه‌مبه‌ر ئه‌و هه‌ڵساوه‌ دینی به‌رپاكردوه‌و جێگیری كردووه‌، به‌جۆرێك كه‌ ئه‌گه‌ر "عه‌لی" نه‌بوایه‌ پێغه‌مبه‌ر چكاره‌و هیچ له‌ده‌ستنه‌هاتوو بوو، ئه‌و پێویستی به‌ "عه‌لی" بوو نه‌ك "عه‌لی" پێویستی به‌م بووبێت!! كه‌چی له‌لایه‌كی تره‌وه‌ به‌ بێده‌سه‌لێتترین و ده‌سته‌وسانترین كه‌س وه‌سفی ده‌كه‌ن له‌دوای بلێوبوونه‌وه‌ی ئیسلام و هێزه‌كه‌ی، به‌جۆرێك كه‌ نه‌یتوانیوه‌ به‌سه‌ر ئه‌و تاقمه‌ی كه‌لێی هه‌ڵگه‌ڕاونه‌ته‌وه‌ زاڵ ببێت. خۆ ئاشكرایه‌ ئه‌گه‌ر پێش سه‌رهه‌ڵدان و بلێوبوونه‌وه‌ی ئیسلام هێنده‌ به‌هێزو توانابووه‌ به‌جۆرێ كه‌ ئه‌گه‌ر ئه‌و نه‌بوایه‌ پێغه‌مبه‌ر سه‌رنه‌ده‌كه‌وت، به‌ته‌ئكید دوای سه‌ركه‌وتنی ده‌بێت به‌هێزتر بێت نه‌ك هێزو مێزی نه‌مێنێ!!!
    (٢) جووله‌كه‌كان و گاوره‌كان ماره‌یی ناده‌ن به‌ ئافره‌تانیان، شیعه‌ رافیزه‌كانیش به‌هه‌مان شێوه‌. به‌ڵكوو له‌ جێی ئه‌وه‌ هاوسه‌رگیری میتعه‌ له‌گه‌ڵ ئافره‌تانیان ئه‌كه‌ن.

    ---------- جووله‌كه‌و دیانه‌كان به‌چه‌ند خه‌سڵه‌تێك له‌ شیعه‌ رافیزییه‌كان باشترن -------
    پرسیاریان له‌ جووله‌كه‌ كرد كێ له‌ میلله‌تی ئێوه‌ باشترینیانه‌؟ گوتیان: "هاوڕێیانی مووسا"، پرسیاریان له‌ دیانه‌كان كرد كێ باشترینی گه‌ل و میلله‌تی ئێوه‌یه‌؟ گوتیان "حه‌وراییه‌كانی عیسا"، پرسیاریان له‌ شیعه‌كان كرد كێ خرابترینی گه‌ل و میلله‌تی ئێوه‌یه‌؟ گوتیان یارانی موحه‌ممه‌د!!! به‌راستی ئه‌و رافیزانه‌ ئه‌و ئایه‌ته‌یان له‌سه‌ر جێبه‌جێ ده‌بێت كه‌ ده‌فه‌رموێت: ﴿أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ أُوتُواْ نَصِيباً مِّنَ الْكِتَابِ يُؤْمِنُونَ بِالْجِبْتِ وَالطَّاغُوتِ وَيَقُولُونَ لِلَّذِينَ كَفَرُواْ هَؤُلاء أَهْدَى مِنَ الَّذِينَ آمَنُواْ سَبِيلاً * ‏ أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللّهُ وَمَن يَلْعَنِ اللّهُ فَلَن تَجِدَ لَهُ نَصِيرًا﴾ [النساء: ٥١-٥٢]. واته‌: ئایا نه‌تڕوانیوه‌ته‌ ئه‌وانه‌ی كه‌ به‌شێك له‌ كتێبی ئاسمانی پێدراوه‌ (كه‌چی له‌گه‌ڵ ئه‌وه‌شدا) باوه‌ڕیان به‌فاڵچی و جادووگه‌رو بت و په‌یكه‌رو شه‌یتان و ... هه‌یه‌ و ده‌رباره‌ی ئه‌وانه‌ی كه‌ بێ باوه‌ڕن ده‌ڵێن: ئه‌وانه‌ چاكترن و ڕێبازی ڕاستتریان گرتووه‌، تا ئه‌وانه‌ی كه‌ ئیمان و باوه‌ڕیان (به‌ئاینی ئیسلام هێناوه‌). ئه‌و (جووله‌كانه‌) كه‌سانێكن خوا نه‌فرینی لێكردوون، كه‌سێكیش خوا نه‌فرینی لێ بكات، ئه‌وه‌ هه‌رگیز هیچ كه‌ست ده‌ست ناكه‌وێت بیكه‌یته‌ پشتیوانی.
    له‌خوای گه‌وره‌ دواكارم ئه‌وانه‌ی كه‌ بوونه‌ته‌ په‌رچ و له‌مپه‌ر له‌به‌رده‌م ئیسلام و مسوڵمانان،، ئه‌وانه‌ی كه‌ ناحه‌زن به‌ یارانی پێغه‌مبه‌ر و شوێنكه‌وتوانیان، خوایه‌ بیانسوتێنی ڕوویان ڕه‌ش كه‌یت، جه‌سته‌یان له‌ت له‌ت كه‌یت و به‌ ده‌ركه‌وتنی ئه‌هلی سوننه‌ت و جه‌ماعه‌ت و شوێنكه‌وتوانی ڕاسته‌قینه‌ی پێغه‌مبه‌ر و یارو یارانی، وه‌ك چۆن دڵیان كوێر بووه‌ چاویشیان كوێر كه‌یت. ئامین.

    نوسينى : هێمن عه‌بدولعه‌زیز

    سه‌رچاوه‌:
    (١) (منهاج السنة النبوية في نقض كلام الشيعة والقدرية) شيخ الإسلام ابن تيمية رحمه الله
    (٢) الجهاد هو الحل وهو ذروة سنام الإسلام : فجر الصادق.



    • تەعلیقاتى بلوجر
    • تەعلیقاتى فەیسبوک

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق

    Item Reviewed: خاڵه ‌هاوبه‌شه‌كانی نێوان جووله‌كه‌ و شیعه‌.... Rating: 5 Reviewed By: tweshu
    Scroll to Top