• نوێ

    الخميس، 13 نوفمبر 2014

    ئەو كاتەی قەرزاوی قسەی حەق دەكات!..حوكمی عەلمانییەت وعەلمانییەكان لەلای قەرزاوی موفتی ئیخوانییەكان

    ئەمە پەیامێكە بۆ قەرزاوییەكان، ئەوانەی سەرسامن پێی و، بە شێخولئیسلامی دەزانن !!!
    ئێمەش دەڵێین: ها ئەوەتە ئەمە وتەی پێشەوەكەتانە، ئیتر ئێوە چی دەڵێن وچی دەكەن !
    یوسف قەرزاوی - خوا هیدایەتی بدات - دەڵێت:" إن العلماني الذي يرفض " مبدأ " تحكيم الشريعة من الأساس ، ليس له من الإسلام إلا اسمه ، وهو مرتد عن الإسلام بيقين ، يجب أن يستتاب ، وتزاح عنه الشبهة ، وتقام عليه الحجة ، وإلا حكم القضاء عليه بالردة ، وجرد من انتمائه إلى الإسلام ، إو سحبت منه " الجنسية الإسلامية "، وفرق بينه وبين زوجه وولده ، وجرت عليه أحكام المرتدين المارقين ، في الحياة ، وبعد الوفاة ".
     الإسلام والعلمانية وجها لوجه، للقرضاوي(67).
    واتە: بێگومان ئەو عەلمانییەی كە مەبدەئی حوكمكردن بە شەریعەت لە بنچینەوە وازلێدەهێنێت ، هیچ بەشێكی لە ئیسلامدا نییە تەنها ناوەكەی نەبێت ، وە ئەو كەسە بەدڵنیاییەوە لە ئیسلام هەڵگەڕاوەتەوە ، پێویستە داوای تەوبەی لێبكرێت و، گومانی لێ‌ دووربخرێتەوە و، ئیقامە حوججەی لەسەر بكرێت ، ئەگەرنا دادگا حوكمی هەڵگەڕانەوەی لەسەر دەدات و، لە ئینتیمای ئیسلامی دادەندڕێ‌ ، یان ڕەگەزنامەی ئیسلامی لێ دەستێندرێتەوە و، لە ژن ومنداڵەكانی جیادەكرێتەوە و،حوكمەكانی هەڵگەڕاوە لە دین دەرچووەكانی بەسەردا جێبەجێ‌ دەكرێت ، لە ژیان ودوای مردنیش.

    لە وتەیەكی تریدا دەڵێت:" فهي تأخذ من الإسلام ما يوافق هواها ، وتعرض عما يخالف هواها ، تؤمن ببعض الكتاب وتكفر ببعض ، وهو ما صنعه بنو إسرائيل قديما ، فقرعهم الله أشد التقريع حين قال: (أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتَابِ وَتَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَمَا جَزَاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذَٰلِكَ مِنْكُمْ إِلَّا خِزْيٌ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ يُرَدُّونَ إِلَىٰ أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ ) .البقرة: 85.
    وبهذا تناصب العلمانية العداء للدين ، أعني للإسلام ، الذي أنزله الله نظاما شاملا للحياة ، كما أن الإسلام يناصبها العداء أيضا ، لأنها تنازعها السلطانه الشرعي في قيادة سفينة المجتمع ، وتوجيه دفتها ، وفقا لأمر الله ونهيه ، والحكم بما أنزله ، - على رسوله صلى الله عليه وسلم - ، وإذا لم يحكم المجتمع بما أنزل الله ، سقط - لا محالة - في حكم الجاهلية ، وهو ما حذر الله منه رسوله والمؤمنين من بعده ، حين قال: (وَأَنِ احْكُمْ بَيْنَهُمْ بِمَا أَنْزَلَ اللَّهُ وَلَا تَتَّبِعْ أَهْوَاءَهُمْ وَاحْذَرْهُمْ أَنْ يَفْتِنُوكَ عَنْ بَعْضِ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ إِلَيْكَ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمْ أَنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ أَنْ يُصِيبَهُمْ بِبَعْضِ ذُنُوبِهِمْ وَإِنَّ كَثِيرًا مِنَ النَّاسِ لَفَاسِقُونَ * أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ).المائدة:49-50.
    إن العلمانية بمعيار الدين دعوة مرفوضة ، لأنها دعوة إلى حكم الجاهلية ، أي إلى الحكم بما وضع الناس ، لا بما أنزل الله .إنها دعوة تتعالم على الله جل جلاله ! وتستدرك على شرعه وحكمه ! كأنها تقول لله رب العالمين: نحن أعلم بما يصلح لنا منك ، والقوانين - التي أدخلها الغرب إلى ديارنا في عهود استعماره – أهدى سبيلا من أحكام شريعتك !! فماذا عسى أن يوصف من يقف هذا الموقف من ربه وشرعه ؟!!
    المصدر السابق(75).

    واتە: عەلمانییەت ئەوەندە لە ئیسلام وەردەگرێت كە لەگەڵ هەوا وئارەزووی خۆی بگونجێت و، ئەوەشی پێچەوانەی هەوا وئارەزووی ئەو بێت پشتی تێدەكات ، باوەڕی بە هێندێك لە قورئان هەیە وبە هێندێكیشی كافر دەبێت ، ئەمەش هەمان ئەو كارەیە كە بەنو ئیسرائیل لە كۆندا ئەنجامیان دەدا ، بۆیەش خوا زۆر بە توندی سەرزەنشتی كردن ، كاتێك فەرمووی: جا ئایا بڕوا ده‌هێنن به ‌هه‌ندێک له ‌ته‌ورات و، بێ بڕوا ده‌بن به‌ هه‌ندێکی تری جاتۆڵه‌ی ئه‌وکه‌سانه‌ که‌وا بکه‌ن له ‌ئێوه‌  هه‌ر ڕیسوایی و به‌د ناویه‌ له ‌ژیانی دونیادا وه‌ له ‌ڕۆژی دوایشدا ده‌گه‌ڕێندرێنه‌وه‌ بۆ ناو سه‌ختترین سزا وه‌ خوا بێ ئاگا نییه‌ له‌وه‌ی که‌ده‌یکه‌ن.
    بەمەش عەلمانییەت دژایەتی ئایینی ئیسلام دەكات، ئەوەی خوا وەكو دەستوورێكی گشتگیر بۆ ژیان دایبەزاندووە ، هەروەكو ئیسلامیش بەهەمان شێوە دژایەتی عەلمانییەت دەكات ، چونكە عەلمانییەت دژایەتی دەستەڵاتە شەرعییەكەی ئیسلام دەكات لە بەڕێوەبردنی كەشتی كۆمەڵگا و، ئاڕاستەكردنی سوكانەكەی ، بەگوێرەی فەرمان وقەدەغەی خوا و، حوكمكردن بەوەی خوا دایبەزاندووەتە سەر نێردراوەكەی - صلی الله علیه وسلم -، هەروەها ئەگەر حوكمی كۆمەڵگای نەكرد بەوەی خوا دایبەزاندووە ، هیچ مەجالی تێدا نییە دەكەوێتە ژێر حوكمی جاهیلیەت، ئەمەش بریتییە لەوەی خوا پێغەمبەرەكەی وئیماندارانی دوای ئەوی لێ ئاگادار كردۆتەوە، كاتێك دەفەرمووێ‌: وه‌(فه‌رمانمان پێکردی) که‌ حوکم بکه‌ له‌ نێوانیاندا به‌وه‌ی که‌ خوا ناردوویه‌تییه‌ خواره‌وه‌ وشوێن حه‌ز وئاره‌زوویان نه‌که‌وی وه‌ وریابه‌ لێیان له‌وه‌ی بت ترازێنن له‌ هه‌ندێ له‌وه‌ی خوا ناردوویه‌تییه‌ خواره‌وه‌ بۆت ئینجا ئه‌گه‌ر ئه‌وانه‌ ڕویان وه‌رگێڕا وسه‌رپێچییانکرد ئه‌وه‌ بزانه ‌ودڵنیابه‌ خوا ئه‌یه‌وێ به‌هۆی هێندێ له‌ تاوانه‌کانیانه‌وه‌ سزایان بدات و تووشی زیانیان بکات بێگومان زۆر له‌ ئاده‌مییه‌کان سه‌رکه‌شن و له‌ سنووری خوا ده‌رچوون. ئایا ئه‌وان‌ داوای حوکمی نه‌فامی ده‌که‌ن ؟ ئایا کێ حوکم و بڕیاری له‌ هی خوا جوان و چاکتره‌ ؟ لای که‌سانێك که‌ بڕوای ته‌واویان هه‌یه‌.
    بەڕاستی عەلمانییەت بە پێوەری ئایین بانگەوازێكی ناپەسەند ونەویستراوە، چونكە بانگەواز دەكات بۆلای حوكمی جاهیلیەت ، واتە: بۆلای حوكمكردن بەوەی خەڵكی دایانناوە ، نەك بەوەی خوا دایبەزاندووە.
    بێگومان عەلمانییەت خۆی بە زانا ئەزانێت بەسەر خوای گەورە ! هەروەها ڕەخنە لە شەرع وحوكمەكەی دەگرێت ! هەروەكو ئەوەی بە خوای پەروەردگار دەڵێت: ئێمە شارەزاترین لە تۆ بەوەی چ شتێك باشە بۆمان و! ئەو یاسا ودەستوورانەی ڕۆژئاوا لە سەردەمی ئیستیعماردا هێناویەتی بۆ وڵاتمان باشترە لە حوكمەكانی شەریعەتەكەی تۆ !!
    كەواتە دەبێ‌ ئەو كەسەی ئەو هەڵوێستەی هەبێت بەرامبەر پەروەردگار وشەریعەتەكەی چون وەسف بكرێت ؟!!

    هەروەها لە وتەیەكی تردا دەڵێت:" وأحق ما يجب الرجوع فيه إلى الإسلام هو ما يتعلق بالإسلام ذاته ، فإذا قال قائل: إن الإسلام مجرد دين ، يعمل على تزكية الأنفس ، وإقامة الشعائر ، ولا علاقة له بالدولة وأصول الحكم ، وشئون السياسة ، كان الواجب في ذلك هو الرجوع إلى الإسلام ذاته ، لنعرف من مصارده الأصلية: أهو مجرد عقيدة وعبادة ، أم هو عقيدة وشريعة ، وعبادة وقيادة ، ودين ودولة ، ومصحف وسيف .
    إنها قضية شمول الإسلام ، أو عدم شموله ، ولا يفتي فيها إلا الإسلام بفسه ، قرآنه وسنة نبيه ، وهدى الراشدين من خلفائه ، وإجماع المجتهدين من أمته .
    فإذا قال بعض الناس: نعم للدين ... ولا للدولة ... ولا للشريعة ، أو نعم للمصحف ... ولا للسيف ... ، قلنا لهم: قولوا ما شئتم ، وشاءت لكم أهواؤكم وثقافتكم ، ولكن لا تقولوا ذلك باسم الإسلام ، الذي يقول كتابه ، في بيان لا لبس فيه: ( وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَىٰ لِلْمُسْلِمِينَ) النحل: 89.
    ويقرر فقهائه بالإجماع: أن شريعته حاكمة على جميع أفعال المكلفين ، وتصرفاتهم الخاصة والعامة ، ولا يشذ منها فعل واحد ، دون أن تعطيه حكما من أحكامها الخمسة المعروفة ".
    المصدر السابق(72-73).

    واتە: شیاوترین شت كە پێویستە بۆلای ئیسلام بگەڕێینەوە تێیدا بریتییە لەوەی كە پەیوەستە بە خودی ئیسلام ، جا ئەگەر بیژەرێك گوتی: ئیسلام ئایینێكە تەنها كاردەكات بۆ پاككردنەوەی دەرووونەكان و، جێبەجێكردنی دروشمەكان و، پەیوەندی بە دەوڵەت وبنچینەكانی حوكم و، كاروباری سیاسەتەوە نییە، ئەوكات پێویستە لەوەدا بگەڕێینەوە بۆلای ئیسلامەكە خۆی، تاوەكو لە سەرچاوە ئەسڵییەكانەوە بزانین: ئایا تەنها بیروباوەڕ وپەرستنە، یان بریتییە لە بیروباوەڕ وشەریعەت و، پەرستن وفەرمانڕەوایی و، ئایین ودەوڵەت و، قورئان وشمشێر.
    بێگومان كێشەكە پەیوەستە بە گشتگیری ئیسلام، یاخود گشتگیری نەبوونی ، كەس بڕیاری تێدا نادات تەنها ئیسلام نەبێت ، قورئان وسوننەتی پێغەمبەرەكەی و، ڕێنمایی خولەفا ڕاشیدینەكانی و، یەكدەنگی موجتەهیدەكانی ئوممەتەكەی.
    بۆیە ئەگەر هێندێك خەڵك گوتیان: بەڵێ‌ بۆ دین ... نەخێر بۆ دەوڵەت و ... نەخێر بۆ شەریعەت ، یاخود بەڵێ‌ بۆ قورئان ... نەخێر بۆ شمشێر ...، پێیان دەڵێین: چیتان دەوێت و، ئارەزوو وڕۆشەنبیریتان چۆنی دەوێت بیڵێن ، بەڵام ئەمە بەناوی ئیسلام مەڵێن، ئەوەی لە پەرتووكەكەیدا لە ڕوونكردنەوەیەك كە هیچ ناڕوونییەكی تێدا نییە دەڵێت: ئێمه‌ قورئانمان ناردۆته‌ خواره‌وه‌ بۆت که‌ ڕوونکه‌ره‌وه‌یه‌ بۆ هه‌موو شتێ وه‌ ڕێنموونی و میهره‌بانی و مژده‌یه‌ بۆ موسوڵمانان.
    هەروەها فوقەهایەكانی بە یەكدەنگی جێگیریانكردووە: كە بێگومان شەریعەتەكەی بڕیاردەرە بەسەر هەموو كردەوە وهەڵسوكەوتە تایبەت وگشتییەكانی موككەلەفەكان ، یەك كردەوەشی لێدەرناچێت ، بەبێ‌ ئەوەی حوكمێك لە پێنج حوكمە ناسراوەكانی بداتێ‌ .

    لە كۆتاییدا: (وَشَهِدَ شَاهِدٌ مِنْ أَهْلِهَا )

    وەرگێڕانی: باوكی سەلمان
    • تەعلیقاتى بلوجر
    • تەعلیقاتى فەیسبوک

    0 التعليقات:

    إرسال تعليق

    Item Reviewed: ئەو كاتەی قەرزاوی قسەی حەق دەكات!..حوكمی عەلمانییەت وعەلمانییەكان لەلای قەرزاوی موفتی ئیخوانییەكان Rating: 5 Reviewed By: tweshu
    Scroll to Top